torsdag 17 december 2015

Att bli kvitt sin värsta fiende

Idag har jag fått svar av läkare på de nya bilderna man tog i Tammerfors och de har hittat en bra väg att operera och operationen blir i Januari.

Att få goda nyheter mitt i ett kaos är underbart. Goda nyheter tycker väl kanske inte alla att dethär är, vem vill bli opererad i hjärnan? Men om jag säger såhär: Lev med en tickande bomb i huvudet som gör precis som den vill, och NÄR den vill. Även när du sover eller kör bil eller något annat. Och som dessutom kan ge dig bestående mén nästa gång den slår till. Det är ingen fröjd att vara bortdomnad i ansiktet, att inte känna av tänderna och att bita sig i tungan om du tuggar på bortdomnad sida. Och att tappa balansen så mycket att inte du hålls att sitta på toaletten heller. Nu har ju allt dethär lindrats mycket för mig men dethär är sånt som kan kvarstå om nya blödningar kommer..

Nu ska jag fira jul tillsammans med min familj, njuta och göra vardagliga saker före operationen. Jag är så tacksam över att jag mår såhär bra, livet börjar återgå till normalare sidan. Igår städade jag för första gången sen oktober. Det var roligt att dammsuga och torka golv, skulle aldrig ha gått för en månad sen, och ligger och vilar gör jag väldigt sällan nu. Livet leker, och med dethär kan jag säga jag uppskattar livet på ett helt annat sätt än vad jag har gjort förut.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv