torsdag 9 juli 2015

En regnig dag som denna

Lilla snigel akta dig akta dig...
Idag är det en regnig dag, och vad har nu inte passat bättre än ett tandläkarbesök till Nyykabi (Nykarleby). Till tandklinik Slotte bar det av och kan bara fortsättningsvis rekommendera dethär stället till alla som behöver en riktigt kunnig och duktig tandläkare, och om du dessutom har tandläkar rädsla som jag själv har så kan jag lova det finns en en bra tandsköterska som dessutom håller dig i handen när du ska bedövas. ;)
Så summan idag blev att ett hål i höger sida blev lappat igen och nu är det bara att vänta tills man ska nästa gång, altså om ett halvår.

Efter tandläkaren for jag via syrrans för att prata bort bedövningen och så hämtade vi dessutom lunch från New asian garden. Ljuva minnen kom tillbaka från Folkis tiden, eller KREDU som det heter idag, om vi nån peiod råkade ha en håltimme vid lunchtiden så var det givet att man skulle iväg och äta lunch till stan, och speciellt om det var varm tonfisk då en viss M inte tål varm tonfisk.

Nu när jag kom hem igen så marinerade jag en biff tills morgondagen, och tog en joggingrunda med Lady. Och det var så skönt att jogga på i regnet, och dessutom myggfritt så tummen upp!

Som lite tidsfördriv nu så sitter jag och tittar på lite kläder på HM:s hemsida. Det händer inte ofta eftersom jag faktiskt inhandlar det mesta från loppis förutom skor och underkläder. Kanske hittar man något att klicka hem åt sig ? Faktiskt så rensade jag skåpet här om dagen och en hel del toppar försvann ur skåpet som helt enkelt är uppnötta, så nu är det dags att införskaffa nytt så smånigom. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv