tisdag 7 juli 2015

Cykeldemolering och höbärgning


Safety first
balmaskinen funkade perfekt!

Godmorgon! Jag hann inte blogga igår då vi kom in först klockan 22.00, men detta var vad vi gjorde här hos oss igår.

Från morgon började jag med lite städning av sadelkammaren och den gamla marsvinsburen, som borde blivit tömd för länge sen, städningen lämnade sen på hälft då jag for sen ut på en ridtur med S så städningen borde väl fixas klart idag då i något skede.

Ridturen var helt underbar, det blev en snabb barbacka runda runt Bodö då vi hade så späckat program, plus att bromsarna bokstavligen älskade att svärma runt oss.

På eftermiddagen så for jag och sambon iväg till hepovattne för att lämna dit våra två cyklar som vi ska ha med till Malung på lördag. Det var snabba ryck och sambon fick jobba uppe på husbilstaket. Det mesta praktiska är klart, förutom att husbilen saknar lite delar i motorn, så hoppas den är i skick tills lördag. Bättre sent än aldrig ?Vi hann med en kaffekopp för att sen rusa iväg hem igen för att börja med höbärgning

Vi började bala och vi fick tror jag lite över
Nyaste modet med grimman lite på sned.
300 balar, så en tredje del är nu balat och det gick riktigt bra att bala så "lite", och perfekt väder dessutom! Det svalkade otroligt skönt så man blev inte alls svettig. Jag fick sålt nästan allt så tummen upp!
Och tur var ju det att vi fick in allt, för idag är ju vädret trist... IGEN.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv