tisdag 21 juli 2015

Att vara på högvarv och ha tjuvar runt gården

Bild lånad från google.
Igår var jag minsann på högvarv här hemma, jag kunde helt enkelt inte slappna av ett dugg och energin flödade. Det är roligt med såna dagar, men allt jag kom på jag kunde göra så verkade väldigt tråkigt. Det blev en tur till A och sen lite småfix hemmavid, allt är nu bortstädat av Malung resan och enda bevis som man har att man varit på resa är armbanden man fick varje kväll om man får ut genom porten före dansen slutade.

Idag har jag varit med småponnyerna i manegen och tränat lite med dem tillsammans med S. Det gick riktigt bra, och de uppförde sig bra småponnyerna. Dock gick Diva omkull med S då Diva stopplade ordentligt när hon travade men som tur var hände det inget värre med varken häst eller ryttare. Diva blev nog allt lite chockad av händelsen, men sånt som kan hända.
Vekara red vi en liten stund bara och tog igenom ett av dressyrprogrammen som de har i shetlandsponnytävlingarna. Bara jag hittar en liten duktig ryttare åt henne har vi nog snart en fin bruksponny, bara ponnyn får lite mer erfarenhet i huvudet också. ^^



Resten av dagen får man väl hitta på att göra, säkert en promenad med hunden och lite småkok här hemma.

Sambon kom nyss in och berättade att grannen sett en mystisk person smyga omkring lite här och där vid många gårdsplaner inatt en klockan 00.00, gömt sig bakom träd bla. . . Nu blir det minsann att sova med ena ögat öppet och låsa in alla saker säkert till nätterna. Don´t mess with me, BITCH!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv