måndag 5 januari 2015

Vilken dag!

Nu har jag äntligen landat, eller rättare sagt kommit hem. Vilken dag altså.

Vaknade klockan 6.00, steg upp med sambon och började på med morgonens sysslor, och konstaterade att det var rejält kallare än dagen före -15 visade mätaren.

Klockan 8.20 var jag i jobb och jobbade till klockan var 15.30, rusade hem för att starta igång bilen, mata ponnyerna, byta till jacka för att sen vara vid fysioterapeuten 16.00 för att uppvisa och behandla min bortdomnade stortå. (Fick inte låst bilen då batteriet till "fjärrkontrollen" var slut, och låset var fruset, samt att jag dessutom fick skrapa insida av bilrutorna då det var is inne i bilen..)

Jag köpte hem lite "kina"mat och drog mig hemåt med bilen, kom hem 17.35, åt som hastigast, och dunrade 18.05 iväg mot Esse för ett läkarbesök 18.30 då jag har fått nå slags utslag på baksida lår. Jag trodde bara jag fått lite nässelutslag, men eftersom de inte försvann med antihistamin så kontakta jag doktorn. Prognos: Bältros eller höstblåsor.

Doktorn gav som råd att börja med zinksalva och sa att det finns ju att köpas i vanliga butiker, så iväg for jag till Sale i Kållby 19.05 och konstaterade nehepp ingen zinksalva här. Och imorgon är ju allt stängt så... iväg till jeppis IGEN för att endast inhandla zinksalva, och nu är jag äntligen hemma... 20.00 snåret. (Försökte to.m med svärmor, och en kompis med barn om de skulle ha haft någon överlopps zinksalva, men de hade inte nån såklart)

Men, eftersom jag for till jeppis en gång till passade jag på att köpa två skraplotter, och jag vann! 10 € på en 5 € lott. Tummen upp.

Tur att vi är lediga imorgon, idag har det varit minst lite ledighet och mest stress.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv