tisdag 27 januari 2015

Ställa till förlovningsfest

Oj oj, här ska det minsann planeras, allt in i minsta detalj. Och bakas. Herregud. Vi som endast skulle ha en liten liten fest, men nu har den minsann eskalerat och tja... det blev inte kanske precis så få som vi tänkt det. Nåja, då vi en gång bjuder så bjuder vi.

Tur att det inte är jag som står för de stora kakorna, utan svärmor och systeryster bakar de större arrangemangen som smörgåstårta och princess.. Annars skulle jag nog vara mitt i smeten så att säga. Skulle aldrig hinna ens för att vara ärlig när man är i jobb.

Jag hoppas iallafall på att det ska bli roligt, och ett minnesvärt kalas. Ikväll har jag bakat ihop dumlemuffins och just nu står en dagnykaka i ugnen som jag hoppas kommer bli bra. Jag har ett minne av att jag bakat den för länge sen, men har inget minne av smaken så hoppas på det bästa.

Senare ska jag fixa ihop lite dekorationer och så får det vara riktigt bra så. Tror jag behöver pausa med Lady en varv också, och ta en promenad med henne.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv