måndag 12 januari 2015

Oh no... Not again!

Återigen har jag gjort ett misstag. Jag har ganska ofta hudflikar som ploppar upp på händerna så det blir sådär "fransigt" och irriterande, det tar i överallt och tja.. det jag gör är ju att jag knaprat/biter/klipper bort och igår var en såndär dag så jag bet och sen drog jag lös dendär irriterande hudbiten och det började förståss blöda lite och sköljde med kallt vatten. så som jag brukar.

I morse var det ganska ömt så la plåster på sen när jag kom till jobbet, och nu när jag kom hem konstaterade jag att shit... det blev till nageltrång. Eller... det är riktigt spöklikt lik... och jag har haft det en gång förr på stortån för 10 år sen. Det resulterade i att jag åt en massa pencillin/antibiotika som gjorde att magen slogs helt sönder och sist och slutligen blev det en lokalbedövad operation (AJ HELEVETES JÄVLA SKIT VAD DET GJORDE ONT) och sen när det inte hjälpte blev det en operation på sjukhuset nedsövd (HALLELUJA) och några veckor på kryckor. Stortån räddades och det fanns en matsked var inne i min stortå... en matsked!! Ganska äckligt eller hur?

Det får minsann inte bli så. Jag är verkligt beroende av både händer och fötter i vardagen.. så åter... igen... fick jag skicka meddelande till stackars fru doktor. Suck. Jag är ett riktigt klantarsle. Rent ut sagt.



1 kommentar:

Unknown sa...

Testa att tvätta händerna med enbart matsoda framöver, och sen smörja in med kokosolja när det känns torrt? :) Lycka till!

Bloggarkiv