söndag 18 januari 2015

Söndagsminnen

Faffa [v]

Lilla Lasse kissen på 2012.
Ursäkta en dålig uppdatering, jag har minsann helt lagt bloggen åt sidan. Privatlivet har tagit upp en MASSA tid denna vecka, då sambons faffa blev sjuk och dog på torsdag. Det har varit tungt psykiskt och nu är det ju rejält sorligt förståss när han är borta för alltid.

Sambon sa direkt att faffas katt, som bott med honom på pedersheim, skulle få komma hem till oss och bli vår katt nu. Och när sambon gärna ville ha honom så sa jag inte nej. Jag tycker om lilla Lasse katten och bara våra andra katter börjar minnas Lasse igen kommer det att bli riktigt bra.

För de som inte läst min blogg tidigare så har jag och sambon bott tillsammans med faffa en tid, så man har många fina minnen tillsammans med honom. Jag sa imorse att jag minns så bra när faffa hade lite problem med att få ha maten ifred då Lasse ofta hoppa upp på bordet och började ära hans mat, så ofta så stod han istället och åt för att inte katten skulle norppa något av honom. Samma sak med sängen, om katten låg på hans sida, så lade han sig på den andra istället. Han skulle aldrig ha flyttat på honom. HAHA. Han var verkligen snäll, och han ville alla så väl.

Så nu är begravning på kommande, och i samma veva försöker man fundera på förlovningskalaset och festen. Det blir nog bra alltsammans...

Inga kommentarer:

Bloggarkiv