söndag 11 januari 2015

En perfekt lördagkväll

Lady tillsammans med Sotis.
Igår var en helt underbart bra dag. Efter hästtävlingarna kom jag hem, tog lunch vid svärmors och planerade lite förlovningskalaset.

Jag tog en promenad med hundarna men donna var bara med 1km då hon inte orkar längre än så. (för de som inte visste är min första hund Donna, snart 14 år, här på kollo då mamma och pappa är i Mexico). Lady for jag sen iväg och sprakade med och det var riktigt roligt!

 När jag kom in var klockan ca.17.00, sambon var stelfrusen då han varit och skottat snö på sjön och jag sa att man kanske inte kan ta kväll ännu... MEN då ringde J och N och frågade om vi ville komma och äta pizza och bada bastu. Kvällen räddad.

Så vi spenderade nästan 6 timmar hos dem med pizza, bastu och mys. Så jääävla skönt. En riktigt riktigt bra lördagkväll helt enkelt. Och dessutom blev det teknikens värld tillsammans med J och jag skaffade mig instagram. Herregud. Jag känner mig rejält efter med teknik just nu, men det kommer det kommer! Fortsättningsvis har jag min gamla telefon för att kunna ringa och SMSa, bara så ni vet.

Idag är det -13 grader, isandes kall blåst så jag tror det blir en innedag. Jag hade fantiserat om att rida men aldrig när det blåser såhär kallt. Dessutom är ponnyerna helgalna så ska försöka busa med dem i hagen istället.
Men... det ska fixas vatten, marsvinen ska matas, ved ska bäras in, här ska det dammsugas, jag måste kamma Donna, sängkläder ska bytas och tvättas, frysen ska kollas igenom så jag skulle kunna få rum med lite mer saker i den inför förlovningskalasen, och vatten ska bäras ut åt ponnyerna. Mycket nu... bara att börja på!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv