lördag 10 januari 2015

Godmorgon lördag!

Godmorgon lördag! Vaknade på ett ganska strålande humör imorse och konstaterade att det var bara att börja på med dagens sysslor. Började med att utfodra ponnyerna, ta in ved och sen städade jag åt marsvinen. Med den nya buren går det himla enkelt att städa så jag är riktigt nöjd över att ha köpt den och ha grisarna (marsvinen) närmare mig, dessutom gillar jag att de börjar vissla och komma fram nu när de hör jag är på väg in. Tummen upp för mina grisar.

Sen kom Ulrika hit och verkade ponnyerna. Jag tyckte verkligen hovarna så katastrof ut, men som tur var tyckte inte Ulrika det. Och vad är nu bättre än att börja dagen tillsammans med henne? Jag kan varmt rekommendera Ulrika, hon är riktigt proffsig på vad hon gör och det bästa av allt är hennes otroliga tålamod med hästar. Diva är ju en liten surprupp vad kommer till verkning och hon tycker det är riktigt riktigt tråkigt, men Ulrika har riktigt bra hand med henne och har verkligen bra tålamod fast Diva helst av allt skulle vilja knipa henne och lutar upp efter henne stup i kvarten, eller hoppar omkring på tre ben.

Nu ska jag dra iväg till Esse och träffa A, vi ska iväg och titta på pay and jump så då får vi lite kvalitetstid också!

Fortsatt trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv