tisdag 23 december 2014

Tankat upp med riktig häst energi!

Alma och Diva, april 2010. Första dagen som deras matte.
Nyss inkommen efter en timmes ridtur i skogen tillsammans med S. Vi tog en tur där det minsann var expedition vildmark, S fick börja ta ner träd för att vi skulle slippa förbi vart vi skulle, men det gick bra. Även fast jag skratta så jag nästan kissa ner mig! Inte lätt att vara skogshuggare och ryttare på samma gång. Tur att Diva är så snäll!

Jag är riktigt glad över våra åkrar här intill huset, vi drog iväg i galopp när vi kom hem och Almas galopp var riktigt riktigt brutalt skön. Sån fin fattning och sån fin bjudning i samlat tempo. Wow. Ett stort plus till ponnyskrutten min. Och det märktes hur saligt lycklig hon var av att fått vara ute en timme och röra på sig.

Nu ska jag göra sista finliret inför morgondagen... nämligen JULAFTON. Ingen julstämning har infunnit sig men nåja, alla klappar är klara iallafall.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv