måndag 29 december 2014

Tankar i ensamheten.

Idag har sambon åkt iväg till jobb och det känns faktiskt riktigt trist att lämna ensam hemma. Jag ska fördriva tiden med att städa lite, ha A på besök, ta kanske en ridtur och brodera. Jag har suttit flera timmar nu i julhelgen och bara broderat och broderat. En tavla har jag fått klar nu, jag har hållit på med den i.... 2 år kanske? Och inte aktivt då kan man lugnt säga! HAHA.

Marsvinen syns inte i buren då jag kommer dit, däremot så har de nog både ätit och skitit överallt i buren så iallafall lever de.

Årets första tävling i Divas kategori har ploppat upp nu, och det känns konstigt att tänka att det börjar redan nu igen. Iår har jag inte en blekaste aning om vad vi ska delta i. Vi har jobbat så länge med tömkörningen och jag vet hon tycker det är mycket roligare att bli riden, så nu är man ju sådär valet och kvalet vad man ska göra helt enkelt. Nu till våren ska jag iallafall försöka sätta kärran bakom henne igen, det har varit en lång paus pga. inridningen, men nu så är det nog dags att den tas i bruk också.

Och så skulle jag ju så gärna också vilja betäcka mina ponnyer någon gång... men när då ? När är rätta tillfället ? När vet man att man har bäst tid med föl ? För jag börjar bli RIKTIGT sugen på att ha en ny unghäst i hushållet. Det är så roligt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv