måndag 3 november 2014

Utdöende blogg

Det känns verkligen som att min blogg håller på att dö ut en smula, jag glömmer helt bort att göra blogginlägg.

Helgen har varit riktigt lugn och trevlig. I fredags var vi till mamma och pappas, sambon hade fixat lampstolpar/kupor åt dem så de blev installerade och det blev riktigt fint nu när det lyser runt huset. Vi åt lite "gyros" och satt där tills 9 tiden, sen begav vi oss hemåt. Jag var verkligen sömnig, jag tror det har att göra med att det är så mörkt just nu på kvällarna. Jag är designad för att gå i ide.

Lördag var vi hemma hela dagen. Jag fixade med ett som annat här hemma och for sen ut på en ridtur. Det var riktigt skönt att komma ut en sväng, och det tyckte hästarna också. Enda minuset var att det var stenskarpa vägar så Alma var inte allt för förtjust.
På kvällen var vi och såg på Esse revyn, och jag förstår inte mig på ÖT:s recension. Den var mycket bättre än vad ÖT hade skrivit den skulle vara.

Igår var det verkligen åter skitväder så det blev ingen ridning som tänkt för tjejerna. Men passade på att städa nedrevåningen, samt ha kockduellen. Tre maträtter på samma gång, och det blev bra. Nu är det bara att frysa in allt så har man bara att värma sen, smart va ?

Nästa vecka denna tid ska jag till tandläkaren och dra ut två visdomständer. Jag är riktigt glad över att få ut den nedre för den har verkligen jävlats den senaste veckan, jag har fått spola med spruta och ätit värktabletter då tandköttet varit inflammerat. Så när den väl är ute ska jag ta hem den och krossa den till TUSEN bitar. Dethär är första gången jag känner det ska bli skönt att ta ut en tand, fast jag måste ju medge jag är rädd för det.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv