måndag 3 november 2014

Making a dreamboard

Nu idag efter jobbet satte jag mig ner med sambon och funderade på vad vi har för drömmar. Saker vi vill göra os.v, och det tog tid. Det första spontana var ju de klassiska: gifta oss och få barn, men sen då. Livet måste ju vara mer än så ? Vi satt och funderade, båda två helt utdöende på idéer, men efter en stund ploppade det upp en massa saker som te.x renovering av huset. Och resmål vi vill besöka tillsammans.
Jag ska göra min egna dreamboard också, eftersom jag har ganska många hästrelaterade saker jag vill uppleva före jag är helt nöjd, te.x en ridresa.

För de som inte vet vad en dreamboard är så är det ett kollage man klistrar full med bilder och text med alla ens drömmar och tankar på. Sen sätter man upp den på en synlig plats för att sen kunna "kruxa" av de drömmar som har gått i uppfyllelse. Dessa drömmar behöver ju inte vara att resa till Thailand utan kan ju vara helt vardagligt som att köpa en ny soffa tillsammans, eller besöka en restaurang.

Anledningen till att vi gör detta är för att jag tog mig en funderare idag när jag gick hem. Vad vill man uppnå med livet ? Vad vill man uppleva, se, känna ? Vad vill man göra före man dör ? Djupa saker helt enkelt kom upp i tankarna. Man lever bara en gång och jag tror att folk ofta håller tillbaka med allt vad de vill göra med sitt liv tills det är försent. En barndomskompis berättade nyligen om att hon varit på backpackingresa, jag sa att det skulle vara roligt men det är nog försent nu för min del, jag borde gjort det för flera år sen. FÖRSENT!?! Vad pratar du om var hennes svar.. Och jag inser att hon hade rätt. Visst kan jag åka iväg på backpacking om jag så vill det, det är väl bara att bestämma sig för det! Livet är alldeles för kort för att slösas bort.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv