tisdag 11 november 2014

Dregel..

Lilla C i lördags, sötnöten!
Godmorgon! Sjukskriven idag, kände mig så rejält mör redan igårkväll och munnen ville inte riktigt samarbeta så tänkte det är bättre jag är hemma än att fara till jobb och bara orka ge 50% av sig själv. Barn behöver få all ork och energi av oss vuxna på dagis så kände att idag är inte min dag helt enkelt.

Natten förflöt helt ok, hade somnat på sambons sida och vaknade av att han satt och pajjade mig på ryggen. En riktigt skön uppvakning, när jag sen märkte att jag dreglar kollosalt på hans kudde blev det fart på mig att byta både plats och kudde. Stackarn ska inte behöva ligga och sova på mitt blod dregel.

Min hals har svällt upp riktigt ordentligt, det gör ont att svälja och det är allmänt jobbigt att äta. Tog mig en halvtimme att få ner frukost då munnen inte går att öpppna så jättemycket. Jag tror det beror på att mitt tandkött är full av små blåmärken efter bedövningen igår. (Väldigt vanligt att man får det i munnen av nålen på bedövningssprutan)

Jag är så stolt över mig själv att jag faktiskt klarade allt igår utan att rasa ihop till tusen bitar. Jag to.m nynnade på en sång mellan varven. (Jag har alltid min gamla hederliga MP3 med och har inpluggat musik i öronen om jag vill lyssna en stund, riktigt bra att ha något annat att fokusera på)

Idag blir det att ta det lugnt, äta flytande mat eller väldigt mosat. Jag borde ringa syrran och fråga henne mat tips, hon fixar ju en hel del mosad och lätt tuggad mat åt lilla C.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv