måndag 10 november 2014

2 tänder fattigare

Nu är jag två visdomständer fattigare, gapade stort och duktigt i över en timme. Blev bedövad x antal gånger, med många stick överallt runt tänderna. Antagligen kommer jag vara blå på kinden imorgon av allt dragande så sitter med ispåse på kinden för att lätta svullnaden.
På nedre käken är jag sydd där visdomstanden varit då det blev som en liten operation med några snitt. Dessutom var det varrigt under den tanden, och den har ju minsann också bråkat, så tur att den är borta nu. Som jag sa på jobbet att den tanden ska jag KROSSA i små bitar och sen bränna upp den.. men först ska jag ju visa den åt barnen på jobbet.

Jag känner mig rejält mör och trött. Det kommer bli en extremt tidig kväll har jag på känn. Enda jag ätit nu sen jag kom hem är äppelkräm och lite maizenakräm som jag kokade sådär hastigt åt mig. Så nu är inte tungan bedövad mera, halleluja. Däremot känns min läpp som att jag skulle ha fått botox, riktigt stor och fyllig. Dessutom dreglar jag lite och spottar blod mellan varven, visst låter jag som en mysig typ ikväll ?

Jag kan lugnt säga jag var nära till gråten flertalet gånger pga. rädslan av att det ska göra ont, men som tur var har jag ju verkligen förstående tandläkare och tandsköterska som kan lugna ner en riktigt bra, och som pausar och sätter i mer bedövning när det kniper.

Så med facit i hand så även denna gång får tandläkarna i Nykarleby godkänt och fortsatta rekommendationer dit!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv