onsdag 5 november 2014

God morgon, eller ??

Känns lite såhär just nu...
Vilken natt! Strömmen var borta en stund här mitt i natten, det visste sambon av, för mig spelade det ingen roll för jag har sovit gott. Vem behöver lampor på natten när man ska sova ?

Men det värsta var att jag gick ut igårkväll för att fixa till hästhagen. Eltrådarna, den högsta, var nere under snön så ponnyerna skulle lätt ha kunnat ta ett kliv över och varit i det fria. Men som tur är så har det inte upptäckt det eller helt enkelt tänkt att maten serveras ju ändå här.
Det knäckte rejält i skogen och visste att snön måste vara tung när det smällde till mellan varven så hårt.

Imorse tog jag en runda runt hagen och hade nästan kom runt allt när jag upptäckte att en gran hade gått av och landat över tråd och stolpar i hästhagen. Som tur är var det mot vår "steinreiso" så det var ju "staket" emot, men har också två relativt små "kaffeveds" bjärkar som håller på att vinka in i hästhagen, så nu har man fått väcka svärfar och beställt motorsågning.

Sånahär dagar skulle man minsann inte behöva vara i jobb, utan få vara hemma och reda upp eländet. Det är ju inte så många gånger i året sånt här händer, och talade just med M och hela stan är tydligen svart och utan ström så man ska väl inte klaga allt för mycket. Får hoppas vi har strömmen i skick vid jobbet, annars blir det levande ljus för hela slanten idag.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv