torsdag 6 november 2014

Bilder från gårdagens katastrof i hästhagen.

En stackars björk som blivit ganska mos.

Granen som tyckte den ville tappa toppen
Katastrofen i hästhagen blev uppredd igår och på bilderna ser ni hur det såg ut. Tur att man har hjälpsamma svärföräldrar som är vana att hantera motorsåg i alla lägen, även med två nyfikna ponnyer runt omkring sig.
På kvällen var S och rida Diva en stund i hagen, föret är inte det bästa för barfotahästar, men i hagen gick det bra och vi fokuserade på kommunikationen och det gick riktigt bra. Vi red Diva första gången bettlöst igår också, vilket inte heller var något problem.

Igår tog sambon första penseltaget med färgen som ska vara på väggarna i vårt nya sovrum och ännu en gång till ska det målas plus att fondväggen ska fixas men det kommer bli så snyggt!
Jag gjorde inte så jättemycket i rummet igår förutom att slipa lite före han började med målningen, men istället hade jag städning på schemat så jag fixade ur två bokhyllor och organiserade om lite så det var bra.

Idag har jag jobb på programmet, samt att ponnyerna ska verkas och jag ska och simma till simhallen med I. Vi var i förra veckan också och simmade en kilometer så nu får vi försöka toppa det. På torsdagskvällarna har de candle light swim, vilket betyder att de släcker ganska mycket lampor och så lägger de ljus att brinna runt poolen. Nuförtiden är det nog nå sorts lampor, för kanske 4 år sen var det levande ljus så det är ju lite trist.
Fotspåren vittnar om att ponnyerna har tyckt att det har varit
en smaklig måltid..




Oh oh... Inte så bra.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv