fredag 25 juli 2014

Villaeftermiddag med renoveringstankar

Lite tankar om hur sovrummet ska börja se ut..
Igår for jag och sambon iväg till villan på eftermiddagen efter att jag kommit hem från jobbet för att få lite mer brunbränna och bara ta det lugnt helt enkelt. Vi tog med Lady som var överlycklig över att få simma, äta lite korv och titta på ankorna tillsammans med oss.

Jag tog med IKEA katalogen för att grundligt titta igenom den för tips och idéer och sambon och jag funderade fram och tillbaka på olika lösningar, och till sist kom vi till att vi ska ha vårt sovrum på nedrevåningen istället för övre pg.a ytorna är helt enkelt bättre här nere än i de mindre rummen med snedtak där uppe.

När vi kom hem började vi kolla färger, eftersom jag tagit hem olika färgprover från senaste shoppingresan i Prisma och ja, vi kom överens om både vardagsrummets färg OCH sovrummets. Plus att vi planerade spisrummet/mysrummet. Dessutom hann vi titta hur vi ska möblera för att det ska bli bäst. Vår expedithylla som är så fin är minsann malplacerad i alla rum just nu, vilket är väldigt trist då den är mycket praktisk. Men jag tror den kommer att få stå bredvid trappen sen, där kan man ju ha den som praktiskt förvaring iallafall.

Nu ska jag iväg och jobba, nästa veckas fredag börjar första dagen på nya jobbet. Det ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv