söndag 20 juli 2014

Resedag 2

Resedag två anlände vi till Bränna camping i Överkalix. Vi fick
riktigt bra service här och fick välja var vi ville ha vår husvagn och
fick en riktigt fin plats nere vid sjön och utsikten var otrolig!

Dethär var utsikten från vår husbil, underbart vacker eller hur ?
Enda felet var att det var fanns en del mygg och knott. Vi blev verkligen
tortterade hela natten av mygg inne i husbilen.

Vi hann iväg på en cykeltur och hittade en fornby som
de grävt upp för några år sen, riktigt fina kojor kan man säga.
Och så fick man gå in och titta också.

Vi hade ett mål att vi skulle cykla till brännaberget.
Och ja, jag trodde inte det skulle vara så högt, men gode gud.
Jag tror inte husbilen skulle klarat att åka uppför den backen..
den var otroligt brant!
Väl uppe möttes vi av ett helt sönderslaget ställe.

Som ni ser på bilen så var ALLA rutor sönderslagna.
Alla lampor (syns på bilden) är nerdragna ur det väldigt höga
taket och det låg glas precis överallt på marken.
De hade både grillluckor och en servicehus, plus någon slags konferans stuga,
och allt var i tusen bitar. Alla glas var sönderslagna och på vissa ställen var
också staket förstörda. Det var verkligen hemskt, för jag har aldrig sett en
sånhär vacker paviljong någonstans, den var verkligen UNIK. Om jag
skulle bo i Sverige skulle jag köpa stället och börja ha en massa roliga danser.
Jag såg riktigt framför mig en sånhär amerikanar bilmeeting, och med rock´n´roll
på kvällen.

Dethär var utsikten från Brännaberget och från paviljonghusets tak
där de hade byggt en terass där man kunde beundra utsikten och säkert dansa
också. Visst är det vackert ?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv