tisdag 27 maj 2014

Färgpalett i håret

Sömnig jag klockan 4.00 imorse.
Nu har jag fått ny färgpalett i håret, eller rättare sagt igår kväll. Det blev rejält mycket mörkare än vad jag hade senaste gången men ack så bra blev det. Min bästaste bäste B kom och snyggade till mig och bokade in henne för finslipning också inför bröllopen också.

Det är alltid lika intressant att ha henne att färga för hon får alltid fritt välja vad vi skall sätta för färg i håret. 99 % av alla gångerna hon frågar hur jag vill ha det säger jag endert att hon får välja själv eller jag bryr mig inte gör vad du vill. Jag tror jag är ett skräckexempel för frissor eller rena drömmen, tänk att få fria händer att färga vad man vill. Jag tror det är lätt för vissa, men för andra svårt. Jag gillar variation och har nog haft ganska många olika färgnyanser i mitt hår, enda färgen jag inte har varit är blond. Det kommer jag aldrig att pröva heller, mitt stackars hår har blivit blekt några gånger och hu vilket hemskt arbete när det blir risigt och torrt.

Just nu väntar jag att mina muffins ska bli klara, de ska med till jobbet imorgon då jag fyller år på sommaren och jag brukar vilja bjuda på något gott. Dessutom är det sista chansen att bjuda nu... för nu är det bara två dagar kvar att jobba i Lappfors, sen vänder vindarna för mig. Det känns verkligen trist nu, men samtidigt som något spännande.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv