torsdag 29 maj 2014

Avslutning på jobbet med en rejäl smäll

Festfin med favoritklänningen.
 Vilken jävla smäll kan vi säga om gårdagens biltur till jobbet. Vi skulle ha våravslutning och herregud, några kilometer före jobbet, strax efter "oxhåli" smällde det till i bilen och den börja hoppa som bara vad. Det känndes som jag körde i plogspår och min första tanke var att nu föll nog motorn ner. Men icke... HJULET hade sprängt. Och tur att jag inte körde till skogs iallafall. Och tur att mamma var hemma så hon kunde rivstarta och hämta mig från urskogen, blev något försenad till våravslutningen. Jag hann klämma i i sista sången ungefär.

imorgon är det den sista arbetsdagen på ett av de ställen jag trivs allra bäst på. Sen drar vindarna vidare. Det blev en hel del tårar på slutet av våravslutningen, och jag tror mina jobbarkompisar förstår att valet inte har varit lätt. Jag fick en massa presenter, både av personal och av barnen + föräldrar. Och barnen sjöng så fint åt mig en sång de hittat på och jag blev så överraskad att de inte har sagt något i misstag åt mig.


Presenter. En av dem var också en
jordgubbsampel. Tummen upp!
Jag tackar så mycket, och jag kommer aldrig någonsin glömma er, snarare drömma mig tillbaka.



Mymmel och sniff med kissekatten.

Mumintavlan som varit på jobbet enda sedan jag började.
Den har jag trånat efter länge och nu är den min. Med lite
första hjälp kommer den bli riktigt snygg.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv