torsdag 2 maj 2013

Vappen


 Årets vappen blev riktigt bra iår. Jag gjorde inget speciellt på vappen afton utan bakade pizza åt mig och sambon och somnade till en film.

Dagen efter däremot, på den första maj så var jag till JPR från morgon och tittade på hopptävlingar. Jag hittade Esse ryttare som var på plats och hejade och det var skönt att ha nån att sitta och disskutera med.

Jag for sen efteråt hem ett varv snabbt och packade picnic väskan och begav mig mot Lepplax. Före sambons och min picnic tog jag en ridtur på Alma som var så himla kul. Jag var så nöjd när jag var klar riden, vilket inte blev så länge.. kanske en halvtimme. Men det räckte, och sambon var snäll och fotade! 




Vår lilla picnic eller majkalas tog vi uppe vid rian, vi plockade ut lite utemöbler och hade kalas tillsammans. Det var verkligen mysigt att sitta tillsammans, dricka mjöd och bara ta det lugnt.

Efter picnic´en for jag ner för att fixa klart åt ponnyerna, och så for jag och sambon hem till Edsevö och ut med hunden på en majpromenad.

Och sist och slutligen på kvällen for vi iväg till carwash i stan och tvättade sambons bil samt besökte Makuuni och plockade hem allt för mycket godis till en film som vi sen såg i soffan hemma.

Det var en första maj som fick heta duga! Och idag den andra maj har det snöat. Frågade barnen om vi skulle ta fram pulkka vid dagis men NEJ, det ville de inte.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv