söndag 26 maj 2013

Ihopdraget

Sorry! Nästan en vecka sen jag uppdaterade sist och jag har blivit botad från min bränna. Jag kan säga det gjorde rejält ont och har haft ordentligt med solskyddskräm på mig sen dess. Puh, hoppas inte jag bränner mig mer i sommar.

Som sagt, denna vecka har ju vädret varit minsann underbart. Och har ju varit mestadels ute med ponnyerna i Lepplax. Och så har Lady fått följa med dit också. Vi är egentligen bara hemma över natten just nu, resten av tiden är på jobb eller i Lepplax.

I Tisdags var en jobbig dag. Ett år sen min omtyckta vännina dog och blommor fick hon till sin grav. Jag funderade i bilen om hur graven ser ut och om nån lägger blommor dit, och oj vad glad jag blev. Graven var full med vackra blommor, och även en fint kort där det stog: Jag saknar dig mamma.
Jag grät en skvätt, tyckte synd om mig själv och kom till det att hon inte vill att jag ska gråta och vara ledsen.
På tisdag kväll for jag också på ett garden party, svärfar fyllde år och vi grillade lite utomhus. Trots det jobbiga före så kunde jag ändå slappna av och njuta av kvällen med familjen.

Onsdag hade jag själv ridlektion, och den gick man minsann träningsvärk av dagen efter. Huh. Men kul hade både jag och Alma och vi ska verkligen köra på i samma stil. Det kändes minsann underbart!
På kvällen var jag och sambon på danskurs, sista gången och vi var helt ensamma så det blev en privatlektion i bugg och foxtrot. Det känns lite synd att kursen är slut, för dansläraren har varit toppenbra och lärt mig en massa, men jag tror minsann jag ska gå en kurs till för henne i något skede.

Torsdag jobbade jag på med ponnyerna och packade lite Almas saker då hon skulle iväg på tillridning i fredags.

Och på fredagkväll for jag och sambon till Nykarleby med Alma, det gick väldigt bra också vilket var skönt! Vi hämtade hem rollsmat på vägen hem också och gick tidigt och sova.

Lördag var vi vid Lepplax hela dagen också och jobbade på med det ena och det andra. Jag var till Nykarleby och hälsade på Alma och hon såg ut att trivas.
Åt en trevlig lunch tillsammans med R vid asian garden i Kaabi också. Mums mums.
Och sen iväg till esse för att ta en kaffekopp med B, och pratade lite det senaste nytt.
Åkte sen tillbaka till Lepplax igen för att mata ponnyerna och motionera dem.
Och sen på kvällen var vi och kollade Fast and Furious 6, och den var minsann super super! Oj vad de filmerna är bra!!! Gillas stort, och värd 10 ege!

Och idag söndag har vi haft sovmorgon och sen bar det av till lepplax ett varv före vi åkte till Lappfors till mamma och pappas. Mamma hade fixat mat och det var himla gott, och så fixade sambon till bryggan som sjunkit nästan ner till sjöbotten. Det tog en stund men det blev riktigt bra.
Efter Lappfors rundan for vi hastigt till lepplax och bytte mitt avgasrör, halleluja! Det är tyst i bilen! WIHIIII!!!!!!!

Nåja, det var verkligen kortat ner en massa nu och lite i all hast skrivat, men ni får nöja er med denna uppdatering denna gång.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv