måndag 27 maj 2013

Måndag

Måndag igen då. Jag passar på att skriva ett blogginlägg nu så länge lasangen svalnar, klockan är 21.51 och jag har nyss lagat middag... Eller något att värma upp. det blir fort de arma micropizzorna, och de blir GANSKA tråkiga i längden så slänge hastigt ihop en lasange ikväll.

Imorse vaknade jag av att sambon arbetade med vädringsluckan 2.30. Han hade blivit biten av knotten så pass mycket att han inte kunde sova, så jag steg upp och sökte fram lite antihistamin och kortison salva åt honom. Och somnade ju inte precis om då klockan ringde 3.30 för min del.

Jag for som vanligt i jobb, men klockan 9.15 fick jag den underligaste huvudvärken jag haft på länge. En huvudvärk som också verkade få mitt huvud att börja snurra och gunga. En riktigt obehaglig känsla. Som tur var så slutade jag ju redan 11.10 så ilade hem allt vad jag kunde med bilen, lunchade och sen sov jag en timme. Men inte det heller hjälpte mig mycket, men då tog jag och drack två ordentliga glas saft och åt lite russin så då försvann den underliga surren i skallen på mig. Tur!

Jag for iväg till nykarleby och hälsade på Alma och sen iväg hem för att hämta hunden och spendera resterade tiden vid Lepplax med ponnyerna.

Imorgon ska vi få besök hit av ett nytt ombud för huset, huset vi bor i har blivit sålt och nu ska vi få träffa det nya ombudet som ska komma på besök med hyreskontraktet. Vi har egentligen inte tid, men tror knappast det blir speciellt utdraget, de vill väl bara se skicket på alla lägenheterna antar jag.

Och nu är det dags att gå och lägga sig, en ny dag imorgon och hoppas inte min surrhuvudvärk återkommer fler gånger!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv