måndag 20 maj 2013

En helröd bränna...

Helgen har verkligen varit gassande, och jag har minsann fått en ordentlig solbränna. Den blev inte brun utan snarare eldröd. Herregud så jag brände mig, det var värre än vad jag gjort på länge. Men så är det när jag inte alls tänkte på solkrämen, har fått lida mig igenom söndag, men idag är det mycket bättre. Men som sagt, har 30 solskyddsfaktor på nu plus en t-tröja, så det ska väl göra susen.

Annars förutom solbrännan har jag spenderat med ponnyerna. Druckit massor med vatten och hängt med i jordbruket i Lepplax. Bla. har vi fixat undan hästskiten. harvat, plogat, sått os.v...
Och så kollade jag Euroviisut, jag hade ju för mig att nu skulle Krista visa vad Finland gick för, och det gjorde hon. Men vart tog rösterna vägen ? Jag somnade dessutom efter det 7:e bidraget, vaknade med jämna mellanrum och tänkte jag skulle vakna ett tiden vid röstningen, men icke. Klockan 2 vaknade jag och konstaterade att jag missat hela röstningen, kikade in på Öt:s hemsida, blev besviken och stopplade iväg till sängen.

Imorgon är en jobbig dag. Ett år sen väninnan dog. Man känner sig ledsen när man saknar nån så mycket. Jag ska iväg till gravgården med blommor då har jag tänkt. Sommarblommor som hon tyckte om.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv