torsdag 4 april 2013

Har vi något i kikaren ?

Dont stop the paaartyeee !
En kort en lång en pyramid en stånd,
hej dingelidång.
.
Har vi något i kikaren, det kunde man minst sagt säga igår. Jag har en pytteliten kikare som faktiskt är en riktig sådan och igår fick jag och mina vänninor användning av den. Vi spionerade in i grannhöghuset bakom videkissorna i fönstret och vi hade så himla kul! tänk vad roligt man kan ha med en kikare, en sak konstaterade vi iallafall, de äger inga lampor i höghuset bredvid oss.
När vi satt och drack kaffe, jag, M och J så efter en stund började alla säga att det är nog länge sen vi suttit tillsammans nyktra. Mmm-m, sagt och gjort, nu har vi planerat en hejdundrande krogrunda hos allihopa och jävlar det ska bli roligt, om det blir som planerat så 13:e e de fest hos allihopa. Och den kvällen ska vi alla vara 21 år gamla. Varför 21 undrar ni säkert,  och jaa-a det kan man väl undra.

Vad är då en krogrunda, vi har ju bara tre vettiga ställen i stan man kan vara på så vad är då vår krogrunda ? Jo krogrundan går ut på att alla som är med ut den kvällen har krogen hemma hos sig. Dv.s mitt ställe blir en krog och den andra vänninans är en annan krog. Vi åker runt till alla krogarna, dv.s antalet personer som är med på kvällen. Om man är tre personer = tre krogar, tio personer = tio krogar. Skoj va ? På det sättet får man spendarat kvällen ganska billigt med alkohol. När man dessutom kommer till en krog ska äggklockan igång, för en timme max är vad man spenderar vi varenda krog. När äggklockan ringer är det ut i bilen och iväg till nästa ställe, det tar ju en stund att köra om det är långt mellan ställena. Detta kräver ju dock chaufförer vilket vi redan fixat. tackar min sambo som ska köra oss en väg. Du är så snäll!
På krogrundan ska man också bjuda en drink av något slag, och så får man ju ta med sig eget dricka. man vill kanske inte dricka öl eller cider hela kvällen.
En sak är säker, för krogkvällen ska jag till frissan och färga det röda tillbaka i mitt hår.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv