onsdag 10 april 2013

Helgen

Nya favoritbilden, jag och min stjärna
Glorias Divina

Nyss ätit en mikromåltid med risgrynsgröt. Knappast det hälsosammast, men det snabbaste alternativet idag.

Några dagar sen uppdatering nu igen och jag har mestadels varit upptagen med ponnyerna då jag var och tävlade med Diva i helgen. Läs mer om det på Livet med ponnyer.
Så helgen var ganska ointressant, bjöd sambon på korvgöran på lördagskvällen och så har vi nu som sagt försökt ta det lugnt däremellan och varit i Lepplax.

Ingen ladies night/krogrunda i helgen, jobbstrul kom emellan så det får bli först 27:e har vi tänkt. Jag ska iallafall iväg till petalax istället i helgen och Vasa ett varv. Och så har M tänkt komma hit på lördagkväll.

I måndags gjorde jag annars något som är länge sen jag gjort. Jag var ute och sprang med hunden. Jag har tänkt länge att när våren kommer då ska det börjar motioneras mera, och visst. Nu är ju våren här så drog fram vårskorna och ut och sprang en timme. Jag kan ju lugnt säga att jag inte sprang en hel timme, men jag tyckte ju minsann jag var ganska duktig iallafall med tanke på att det är länge sen sist. Och nu har jag minsann en träningsvärk som heter duga. Låren och vaderna, dör emellan när barnen hoppar upp och ner i famnen på dagis.

Och så kom skattedeklarationen idag, hamnade inte ens att betala tillbaka mycket, endast 145 euro och med tanke på hur mycket jag kör om dagen (ca. 60km) så kommer jag kanske få tillbaka på skatten. Tääääänk...Lite extra cash. Det gillar vi.

Nu ska jag iallafall tömma sängen på sängkläder, sätta igång en tvättmaskin och sen ska jag ta en powernap tillsammans med mina fyrbenta vänner här i lägenheten.

Shalom

Inga kommentarer:

Bloggarkiv