onsdag 3 april 2013

Påsk


Nu har påsk kommit och varit. Och jag har haft en riktigt bra helg och njutit och försökt vila däremellan. Jag märker att jag börjar bli ganska trött och hängig mellan varven och det tar ut sig efter jobbet, blir allmänt förslöad. Men i helgen har jag inte haft några måsten och det har varit bra.

Sambon och jag besökte Bergö och gick efter en vandringsled med hunden. Det var otroligt vackert väder och vi gick så snabbt att svetten minsann pumpade. Kaloriförbränning minsann. Och vi var i princip ensamma där och det gör saken ännu bättre.

På påskafton hade jag några häxor hit och så på kvällen var vi till villan med familjen och brände en pynka ynka liten brasa. Men det räckte bra till, ingen har ork att stå ute och vakta på den ändå. Och tiden gick minsann snabbt och fammo blev överlycklig då jag hämtade videokasetter från hemgården med faffa. Jag saknar faffa, och det gör nog fammo också väldigt mycket ännu. Och som hon skrattade, och faffa såg så pigg och frisk ut. och jag, jag var förståss all over the place.

Ponnyerna har jag också doonat mycket med och haft besök av M som var hemma från studierna från Sverige. Hon hjälpte mig att fixa undan 8 kärror skit i hagen, tack gode gud. Jag blev nog slut i ryggen iallafall, men med hjälp så blev det nog minsann en underlättning.

Nu väntar jag dambesök av M och J och en blåbärspaj är i ungen. hoppas den smakar.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv