torsdag 31 juli 2008

31 Juli 2008

Godmorgon !
Jag är jättetrött av ngn anledning. Hann inte blogga igår. Det var så mycket på gång. Packade det sista i Sverigeväskan, och sov länge , städade lite. Var och handlade lite smått ocg gott.
Och så var jag och rida Walther på kvällen. Hade lite hoppträning. ^^ han var sååå duktig ! Övade bommar först, och han blev inte ens rädd när han nuddade i dem, förr kastade han sig framåt om han i misstag råkade röra vi dem så de hade ljud . Privade första gången ha hinderstöd bredvid så att han skulle lära sig att det kan vara ngt på sidorna när man ska hoppa . Till först fattade han inte att man faktskt kan fara över saker med stöd på sidorna . Så Yvonne tog ett skutt över så att han skulle fatta . Han följde efter med gott exempel . Och vi rev ett x antal gånger, men det gjorde inget. Jag är bara glad att han inte blir rädd över att det smäller i bommarna när de faller . men som sagt var det ändå jobbigt att rida honom där för först när han fick syn å att vi skulle dit strejkade han . Yvonne DROG dit honom . Och jag har aldrig behövt sitta och driva en hel timme på Walther förr . Han har en ganska bra maskin som går och går . Och för det mesta måste man hålla honom tillbaka . Provade ha ett spö en tur och påtade till honom med det, men nej .. det är ingen vits att pröva fler gånger . Han tcker helt enkelt absolut inte om spö. Började takta hela tiden och det är lika bra att inte jaga upp honom . Han var ändå duktig . <3

Idag ska jag till Sverige . Borde gå upp och göra iordning det sista .
Vega spelar pippi nu . Häärligt ^^ "sjörövarfabbes farfars far ... " ^^

Nu kommer jag inte blogga på ett par dagar . Ses efter Sverigeresan ! Om inte vi sjunker och blir instängda i C klass som på Titanic ^^

Shalom ^^

Inga kommentarer:

Bloggarkiv