tisdag 29 juli 2008

29 Juli 2008


Godkväll ^^
Menade glömma mina kära bloggning idag . Ojj ojj ojj. Fy på mig !
Waltehr blir bara bättre och bättre . Det gläder mig så ! Han har tydligen börjat fatta vad galopp innebär och om man smackar odentligt åt honom på ett sugande sätt så far han i galopp . han to.m tog två steg galopp idag i på ridplan när han gick där lös . Wow ^^ Stolt över min kamel <3

Tog mig friheten att börja kolla Walthers bakgrund igen lite . Började söka på ALLA hans tränare jag hittade på Hippos . Kan säga att det tog mig ... 1½ timme . Sökte upp ALLA namn på google . Hittade lite intressanta saker .
En av hans vinster med en tränare som heter Reino Salmela hittade jag på nätet . Han håller tydligen på med finnhästar och har sänt ett mail till honom. Han tävlade Walther en gång och vann ! En av de ... två gånger han vann ett lopp .. Som sagt.
Och en travtränare som också kört honom heter Niko jokela. SOm tydligen är jättebra inom trav . han har vunnit 20 000 euro en gång ! Mycket pengar det . Men det var inte med Walther .
Walther var nog inte menad att bli en travhäst, snarare en galopphäst . Han har för det mesta galopperat ut sig och blivit diskad . Och ändå har det tagit 4 år att hitta galoppen i den hästen ?! De fyra sista gångerna i hans karriär var han borta , varför får man fråga sig ? Jag tror han mådde väldigt dåligt då .


Snart far jag till Sverige . Med shacke . Ska bli rolit . Tror jag eller hoppas . ^^ Ska nog kolla lite vad som händer på Viking Line då ^^
Imorgon är jag lös och ledig . Det ska bli alldeles förträffligt skönt . Ska kanske och rida. På torsdag ska jag först och fodra Walther före resan . Yvonne skall till Sverige hon med . Vad gör man inte för vänner och hästen ? ^^ <3

Shalom ^^

Inga kommentarer:

Bloggarkiv