tisdag 3 mars 2015

VED Attack

Bild lånad från TUMBLR.
Igår fick man minsann enkelt gympass här hemmavid. Jag hade tänkt mig en tur till studion, men så blev det inte. Jag skulle bara mocka lite, och det blev hela fem kärror med skit. Och efter det såg jag då sambon fixade med ved och såg hur otroligt mycket det var att klyva och pina upp så there i was. Mitt i vedfronten och sprang från höger till vänster för att försöka hinna med. 1½ timme senare och jag var rejält mör i hela kroppen, och mycket i korsryggen förståss.

Vi eldar ju med ved här hos oss, och det krävs ju en hel del ved då varje år att ta hem från skogen. Men jag tycker det är en bra familjegrej att göra, gå ut i skogen med motorsågen och sen tar man kaffepaus nu som då. Det blir riktigt mysigt! Sen är det också ganska avslappnande att vara ute i skogen och pyssla på, man behöver liksom inte tänka så mycket, bara jobba på.

Nu blir det snart dags för jobb, men före det ska vedlådan här inne fyllas på.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv