måndag 2 mars 2015

renovering pågår

Foto från 5 år sedan.
Idag börjar jag i jobb igen efter en veckas sportlovssemester och det har varit riktigt bra att få vara lös och ledig en vecka och bara göra det man vill göra.

Jag har ju bla. varit ute med hunden flera gånger på holmen och vandrat där med henne då hon får vara lös där vilket hon älskar. Jag har hunnit vara på ett års kalas och haft kvalitétstid med vänner. OCH... det mesta tiden har gått åt att fundera hur vi ska fixa badrummet och vi har bokstavligen irrat runt överallt för att söka snyggt kakel, och igår äntligen hittade vi det vi ville ha.

Det blev vita kakel, och grått samt mosaik vid duschen. Panel på två väggar så det kommer minsann att bli riktigt bra dethär. Sambon drog en lättnades suck. Han tycker inte om att söka kakel eller något annat vad som gäller inredning. Men fixa det, det kan han minsann! Taket har han redan målat om och kikade på det alldeles nyss och det blev perfekt.

Igår hade min älskade hund Donna sin 14:de födelsedag. Och jag tror att dethär blir hennes sista födelsedag då man märker att benen inte tar och lyder henne riktigt alla gångerna. Men än så länge är hon pigg och glad och mår så bra som man kan göra när man är 14 år. Hipp Hipp Hurra!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv