söndag 22 februari 2015

helgen i ett nötskal

Helgen har varit helt oplanerad men den blev riktigt bra och ännu är den inte över.

Igår tvättade jag flertalet maskiner med tvätt och böt sängkläder, samt pysslade på med lite ett som annat. Från morgon var också S och rida och hon fick rida båda ponnyerna och det gick riktigt bra. Korta pass då de varit lediga så länge, Alma var lite på tårna som hon kan vara men sen efter en stund var det inga som helst problem.
Diva riktigt njöt av att äntligen slippa ut och plumsa lite i hagen. Inte så lätt för henne när hon är så liten, men eftersom det snön smält så bra så var det riktigt lagom för henne.
Sambon var hela dagen på holmen så jag var ensam hemma, blev riktigt rastlöst på eftermiddagen så tog en promenad med Lady och så kom M hit så vi for ut med ponnyerna ett slag igen och mockade fyra kärror skit, och så hann vi också dricka té som sambon funderade om vi spetsat med något starkare för när vi kom en så hade vi världens skrattanfall vid köksbordet.
På kvällen var vi hemma hos mamma och pappa och hade lite grekisk afton och satt och såg på melodifestivalen, alltid lika roligt!

Idag sov vi till 9.00, och vek undan all tvätt och så kom S hit igen och vi hade bettlös och barbackaridning med både ponnyerna, vilket är något av Almas favoriter. Det gick riktigt bra och väntar bara på våren just nu så man verkligen kommer igång med allt.

Nu ska jag ta och äta lite lunch, och så tror jag också jag ska åka iväg till holmen och kika vad de håller på med. Ska passa på att ta lady med mig så hon också får komma ut och röra på sig. Ikväll blir det en téstund med H, vilket jag ser fram emot. Allt för länge sen känns det som.

Ha en riktigt fin söndag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv