måndag 8 december 2014

Sweden International Horse Show

Dressyrdelen

Amerikanska miniatyrhästar

Shire häst, den var riktigt snäll och lugn.

Från jultomtens parad
En vecka har gått sen vi kom hem från Sweden International Horse Show och jag kan minsann inte klaga på showen! Den var magisk, fantastisk och jag är glad vi bokade i tid och fick så bra sittplatser, vi satt på rad 7 på sektion 139, så man kunde i princip känna hästdoft när de kom förbi svepande.
Friends arena är verkligen jättefin, ENORMT stor och fräsch.

Vi hade heldagsbiljetter, men dressyrdelen såg vi inte mycket av då vi shoppade på förmiddagen. Vilket var smart, för sen på eftermiddagen var det SMOCKfullt på mässområdet, det var över 30 000 personer på arenan, så ni kan ju bara tänka ert vilket kaos det var när alla skulle ut och till mässområdet.

Favorit på showdagen måste jag säga var Poddkampen. Den var enormt rolig och skrattade så tårarna rann. Det är inte lätt att börja rida, men killarna var duktiga och hade viljan och bjöd på sig själva.
Sen tyckte jag också både om Shetland Steeple Chase, Garde Republicane, och Wångens travuppvisning.

Showen kommer nog besökas flera gånger, men då ska jag ha en ryggsäck med mig att sätta alla shoppingsakerna i. Det var jobbigt att bära på allt en hel dag, och jag tror också att man inte behöver gå dit alldeles för fort för vi var faktiskt rejält trötta efter halva dagen redan. Man blir trött på att både gå, köa och av allt folk som vimlade omkring.

Jag skulle också bra kunna tänka mig att jobba på Sweden Horse show ett år med att plocka fram hinder och städa undan, det vore faktiskt helt ok att se showen så också!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv