onsdag 26 november 2014

Åksjuk

En lite liknade buss som denhär hade vi när jag var liten.
Idag ska kappsäcken packas färdigt, det har jag bestämt! Det mesta i klädväg ligger klart i väskan, men toalettsaker och mediciner ska ännu proppas ner i väskan. Handbagaget blir väl lite detsamma som det brukar, en bra bok att läsa, musik och åksjuketabletterna. Utan åksjuketabletter tror jag nog det blir en lång resa.

Förr när jag var liten var jag extremt känslig för att bli bilsjuk. Minns en gång jag spydde när vi kom till Esse, altså knappa 15km hemifrån. Och vi var ofta ut med vägen när jag var liten, då mamma och pappa hade rally som intresse så vi körde med buss och bil land och rike runt. Men endast inom finlands gränser förståss. Men det blev som sagt en hel del sittande och den klassiska frågan när man blev bilsjuk var: E vi snart fram ? Då visste pappa att nu börjar någon bli åksjuk.

Idag lidet jag inte så mycket av det som då, men gungar det mycket på en båt eller om jag prövar läsa i bilen så blir jag direkt bilsjuk, vissa gånger räcker det bara med att jag tittar ner i bilen och söker efter något så börjar jag må illa.
Så den som inte lider av detta fenomen ska vara riktigt glad!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv