onsdag 31 december 2014

Summan av kardemumman, årsresumé


Som många andra går man igenom året som varit, så här är en lista vad jag har gjort och upplevt iår. 

- Jag har blivit marsvinsägare till de mest tre obeskrivligt mysigaste grisar som finns.

- Jag har fått en sadelkammare fixad åt mig som blev riktigt snygg!

- Ponnyerna har fått ny hage på sommaren, ett stort plus.

- Det har blivit tillökning i släkten, sambon blev morbror en gång till en tjej och jag blev moster igen till en liten kille. Och jag blev dessutom fadder/gudmor än en gång, tack för förtroendet. ;)

- Divas inridning började sakta och försiktigt i Mars, och i Juni gick det att rida henne självständigt.

- Jag fyller år och vi tillbringar midsommar vid villan i skäre. Det var ruskitgt kallt och vi hade både stickavantar, vinterjacka och mössa när vi drog iväg till skäre med båten. BRR.

- Jag deltar hela sommaren i shetlandstävlingar runt om i landet, och är nöjd med resultaten! EN riktigt bra tävlingssäsong. Vi kvalar oss till FM, men deltar inte.

- Jag och sambon gör en roadtrip med husbilen i norra sverige. Något av det roligaste på hela sommaren och året tror jag.

- Jag får uppleva två bröllop på samma dag. Det var en hektisk dag, men rolig! Fångar också brudbuketten som kastas på den ena.

- I augusti börjar jag på mitt nya jobb i Lepplax på förskolan, och jag trivs som fisken i vattnet!

- I september åker jag och sambon, samt mamma och pappa på en resa till Kos. En riktigt rolig resa, och Kos kommer jag absolut besöka igen, och Grekland kommer nog bli ett resemål för oss fler gånger.

- I November börjar vi med lite renovering inomhus och renoverar vårt sovrum som blir riktigt snyggt!

- Jag och M åker över till andra sidan påtten för att se Sweden International Horse Show. Underbar helg, och ett äventyr!

- I december kommer julstressen smygande på, men julledigheten gör gott och jag får vilat upp mig och ser nu fram emot att börja jobba igen. Julafton flyter förbi och är en riktigt rolig sådan, precis som alla andra år.

Och nu ikväll är det nyårsafton. Och jag kommer precis som alla andra år. Stå tillsammans med min sambo i hästhagen och säga GOTT NYTT ÅR, tillsammans med mina eller kanske man kan börja säga våra ponnyer ?

Nästa år kommer bli fantastiskt. Jag bara känner det på mig. Det kommer bli ett underbart år. Det är bara hur man gör det, bilden talar för sig själv. 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv