måndag 29 december 2014

Dream on Dream on!

Ååh.... Idag började jag drömma om ett föl till Alma, men alla hingstar är så långt borta från mig i Finland. En av dessa går det att ta semin från, men det kostar flera hundratals euro att göra en seminering, och inte vet man ju om det lyckas heller då det är allra första fölet för Alma.

Jag vill inte skicka bort mitt sto heller till hingst flera 100 kilometer, Diva lämnar ensam hemma och jag hade bort Alma en gång för två år sen och hon var så olycklig även fast hon hade en kompis kvar här hemma.  Dessutom oroar jag mig alldeles för mycket när jag inte får ta hand om dem själva, moderskänslorna tar väl över antar jag.

Så finns det också en annan möjlighet, att göra en korsningsponny, altså använda annan ras än russ, men skulle ju helst av allt ha ett renrasigt russ. Men den möjligheten finns ju.

Och så finns det ju ÄNNU en möjlighet, köpa in ett dräktigt sto eller ett sto med föl vid sidan, eller en halvåring.. men det är ju inte alls samma sak... då är det ju inte "mitt" föl, eller "mitt" sto.. jag skulle ju vilja vara med om tiden före de fölar.

Eller, så hoppas jag att jag vinner på lotto och hittar en riktigt kolugn snäll hingst som bara är from som ett lamm utan någon som helst pump pitt nivå i blodet och som dessutom är avelsgodkänd. DREAM ON kan man bara lugnt säga.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv