lördag 27 december 2014

Äntligen hemma för Marsvin

Igår hade jag och sambon riktigt roligt tillsammans, vi fixade och trixade med marsvinens nya bur och fixade en nya lya åt dem att ha i där och det blev riktigt bra. Om man jämför med deras lya de har av just nu som består av en gammal upp och ner vänd tvättbalja så kommer denhär bli en riktig succé!

Jag ska fortsätta på marsvinspysslet idag, bla. ska jag fixa till lite nya leksaker. Jag ska bla. sätta dit en kartonglåda som de får leka med tills det är helt sönder. Jag har två plaströr som de mer än gärna springer igenom, och så ska jag fixa en liten "platå" de kan hoppa upp och sitta på. De gillar att klättra ganska mycket så det ska bli roligt att se hur de reagerar på den nya buren. Enda problemet jag har nu är att fånga dem.... lättare sagt än gjort.

Jag är forsatt ganska mör i korsryggen och vänster höft
, så tror inte jag kommer hoppa och studsa omkring så mycket idag. HAHA!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv