fredag 15 augusti 2014

Bakat bröd

Imorse hade jag minsann problem att vakna, när man vet att det inte är på minuten nu på morgonen före man ska i jobb så blir det ju lite i sakta mak man drar sig upp ur sängen. Jag stiger upp tillsammans med sambon 6.00 men börjar först jobba 8.30, jag vill hinna göra något från morgonen före jag far iväg till jobb så därför stiger jag upp så tidigt.

Igår på kvällen hade jag lagat ett baguett/semle recept som skulle stå och jäsa över natten i kylskåpet, så började med att baka imorse halv sju tiden och det blev riktigt gott med nybakat.
Här efter så har jag utfodrat ponnyerna och marsvinen, och tvättat en maskin med kläder, ska också passa på att vika ihop före en tvätt från igår så då har jag det på klart.

Tävlingsväskan är också packad, för imorgon är det tävlingsdags igen, länge sen sist och åter igen tar jag det hela med en klackspark kan man säga, men det ska bli riktigt roligt! Ikväll ska jag ta det lugnt, samt försöka få städat upp hela hushållet, sambon har lovat att fixa och trixa lite här inne tillsammans med mig med lite möbler, vilket är tur då jag inte får flyttat dem en centimeter.

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv