tisdag 16 april 2013

Gårdagens racerdag och dagens snigeldag

Vatten vatten, bara vanligt vatten..
Igår var minsann en racerdag hela dagen
Jag slutade redan 11.10 och var verkligen pigg som en mört. Jag kände mig så pass utvilad att jag skippade powernappen och började med att tvätta en hel hög med kläder här hemma, och fixa till lasange på samma gång.

Jag var till ponnyerna i stormvädret, det verkligen öste ner en tur och jag stod med mina bästa skor i hagen, nämligen gummistövlarna. Det ser ut som ett hav där just nu så det duger inte med några andra skor inte. Jag fick mockat fyra kärror med skit, och behövde inte fylla på vattnet.. gissa varför ?

Jag for sen hemvia efter hunden och böt lite kläder från lite småfuktiga till torra.
Jag passade även på att ta hem två täcken till lägenheten som behövde sys på några ställen. Nu luktar katterna häst pga. de sovit på täckena. Visst är hästdoft gott, men inte hästsvett doft...

Jag packade ner ett hästtäcke och ett schabrak då jag skulle iväg till fammos ett varv. Jag förde in täcket vid Maja-Home och nu jävlar har jag det äntligen där, jag var in med det dit för säkert ett år sen och då sa de jag skulle komma tillbaka så rätt person fick titta på det men glömde ju det men nu är det iallafall där. Schabraket var för tjockt, men lägger det till preprint istället och fixas. Faster är bra att ha.

Fammo och jag for via sale och handlade, eller rättare sagt hon och sen for vi vidare till Brittas Garnkvarn.
Jag hittade garn till min ena tavla som jag ska sy, och så köpte jag en annan också men vad det är det är en hemlighet.

När jag kom hem var till min förvåning sambon hemma och ritade något som han ska fixa till traktorn. Dyngrip tror jag det heter sådär fint. Satte mig ner och började sy täckena och nu är de klara och ska föras in till Lannäslund på tvätt någon passande dag.

Och när jag sen tänkte jag ska gå och sova ser jag hur det är massor med sand på golvet och wc ser ut som en bomb så drog fram dammsugaren och moppen, och tadaa-aa. FRÄSCHT!

Och IDAG då. Vad har jag hunnit med idag. Jag har varit lite mer urvriden idag måste jag säga. Jag sov lite oroligt, var trött då jag vaknade och jobbdagen har gått bra iallafall.

Då jag kom hem från jobbet tänkte jag sätta mig ner och surfa en stund, men blev så trött att jag släckte ner den och somnade bort en halvtimme. Så himla skönt.

Så nu har jag betalat diverse räkningar, och hyran på lägenheten och ska börja röra mig mot Lepplax så smånigom. Två tvättmaskiner är tvättade och det får duga för idag.

Shalom

Inga kommentarer:

Bloggarkiv