måndag 14 juli 2008

14 Juli 2008






Hejsan !
Idag har jag varit på jobb . Roligt . Fick sluta redan halv 2 . Känndes lyxigt . Familjen V skulle till Kokkola . Jag körde hem i min fina bmw och bytte kläder till hästkläder . till mina favoritridbyxor . Rutigt och fint . Men ngt för spända . Inget att ha på vintern när man har tusen plagg på sig. Inget för långkaliser . Det är bara sommarbyxor .

For in till Y´s, H ville spela memory . Han fuskade . Han vann . Typiskt. Mitt minne sviker . Men det gör inget. Han blev iallafall inte ledsen som småbarn har tendens att bli när de inte vinner.

Sen for jag till stallet . L kom också dit för att rida . Jag red först . Vi for in i skogen . Det gick superbra ! For till ett ställe han aldrig varit på förr och det gick så så bra . Jag är förvånad . Helt lugn och harmonsik , fast det var massor med arbetsmaskiner på vägen dit gick det helt bra . Kanske det blir häst av honom nån gång också ? Blod svett och tårar . Det är bara blodet som fattas ännu .

Väl hemma bytte jag kläder och drog iväg till bibban. Söker febrilt efter Horsemanship böcker . Skulle vilja prova lite sånt med Walther . Lite markarbete är alltid bra .

Har lust att sy ngt fint . En väst typ ? Eller ngt annat roligt . vad ? Hmmm ... Tänk tänk ...

Har laddat upp lite bilder . Bilder på Walther .Från Ankarrace . Min rekommenderade bok åt er alla läslusare , mina fiina kap från Tuuri ... ^^

Shalom ^^

Inga kommentarer:

Bloggarkiv