tisdag 30 juni 2015

Utdöd blogg

Vid hepovattne på midsommarafton.
Utdöd blogg kan man minsann säga om dethär stället nuförtiden. Jag har helt enkelt inte tid att blogga så mycket mera,  eller kanske är det inspirationen som saknas. Vad vet jag ?

Iallafall, jag har ledig tid fram till augusti nu. Haft semester och är permiterad, dock är det fullt program varje dag tycker jag, och dessutom har jag hoppat in på ålderdomshem nattetid och vakat några gånger nu, vilket har gått helt bra. Jag har to.m lyckats sova hela morgonen fram till eftermiddagen efter att jag vakat.
Enda som har varit trist med denna ledighet är ju vädret. Det stora samtalsämnet... var är solen? Var är värmen ? Nåja, välkommen till Finland får man väl inse. Det är väl inte meningen man ska ha värmebölja här som i andra länder i Europa.

25 år har jag också hunnit fylla, halvvägs till 50 nu då. Och för första gången gången känns det helt ok att ha blivit ett år äldre. För exakt ett år sen hade jag världens åldersnoja, men nu känns det inte alls så. Livet går ju inte under, och forever young är vi väl allihopa mer eller mindre.

Roliga sommarplaner är följande: Massor med ponnybus, tid vi villan (hoppas på bättre väder ännu förrän vi åker iväg dit), tid med vännerna, dansbandsveckan i Malung (nästa helg, woop woop) och så inte minst tid med sambon på hans semester som börjar nästa vecka.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv