torsdag 25 december 2014

Julafton förbi

Lady i sin tomteluva
Ännu en julafton är förbi. Och det blev en vacker en iår också. Och iår fick vi fira den första julen i vårt första egnahemshus.

Första stop på dagen blev svärföräldrarnas med julbord och maten var ju helt fantastisk. Tur att jag inte bor där, för isåfall skulle jag säkert väga 100 kg, så god mat gör svärmor.

Sen drack vi kaffe här hos oss och sammanlagt var vi 13 personer inklämt här i vår stuga, men trevligt blev det minsann, och så kom tomten på besök också, men den var enbart för barnen, vi vuxna sparade julklapparna tills senare på kvällen så alla skulle hinna vara med. Sambon hade full rulle med tomte uppgifter.

Efter kaffet for vi vidare till svägerskans och drack lite vin och öppnade de vuxnas julklappar. Vi drar lott om vem vi ska köpa åt varje år, och det är ett riktigt bra system tycker jag! Så alla får en klapp på var. Iår fick jag en riktigt skön vacker vit filt, som är gjord i såndär mjuk fuskpäls.
Sambon och jag fick ju också gemensamma julklappar, däribland ett presentkort till Finnmatkat av mina föräldrar. Det var ju helt klart en av de bästa julklapparna eftersom resor står högst i fokus av vad vi vill göra.

Forsatt trevlig jul till er alla!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv