söndag 16 november 2014

Söndagpromenad med Lady

Jag är nyss inkommen från en söndagspromenad tillsammans med Lady, vi gick en annan runda idag och Lady var verkligen lycklig över snön, promenaden och alla dofter på den andra rundan. Speciellt roligt tyckte hon att det var när hon upptäckte flertal gånger möss eller sorkar i dikena. Stackars mig fick långa spagettiarmar av att dra henne upp ur dikena efter flera minuters väntan. Vi skulle säkert ha fått stå och gräva och söka flera timmar om hon skulle ha fått välja.

När vi kom förbi en farm så stannade vi till och kikade på minkarna som var i burarna, och vilka otroligt vackra djur de är. Vi såg också en som hade fastnat i en fälla och den satt antagligen och vänta på att någon skulle sätta den tillbaka i buren den rymt från. Och den var så söt! Den satt och tvättade sig och såg så fin ut, och tam. Men det är de ju inte, men rejält nyfiken var den nog allt. Jag undrar om man kan få dem tama ?

Nåja, ha en fortsatt fin söndag. Själv ska jag ut och ta mig en tur på Alma.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv