måndag 24 november 2014

Helgen

google bild
Godmorgon måndag!
Nyss ätit morgonmål bestående av en smörgås med gröt. Nyttigt och gott! Såhär såg min helg ut.

Fredag var vi till Kaabi och hälsade på systersönerna och mamma och pappa. Mamma var barnvakt så vi for dit och höll henne sällskap, och det blev rätt så sent, klockan halv tolv var vi hemma och vi bokstavligen stupade i säng.

Lördag hade jag en efterlängtad sovmorgon till halv tio! Vaknade helt av mig själv och kände mig nöjd att ha sovit så länge. Telefonen ringde en stund senare och då for jag med på julöppning till Horse Ess. Jag shoppade inte något annat än deras fantastiska päls- och manglans. Jag har haft två andra sorter i sommar och de har varit ganska värdelösa.
När jag sen kom hem lade jag ljus slingor i träden när man kommer hit och pysslade på med ett av varje. Det var en helt ok lördag. På kvällen badade jag och sambon bastu och somnade vid tv:n.

Söndag hade jag en riktig städdag! Jag började med att mocka fyra kärror skit i hästhagen. Högg ner en liten tall inne i vindskyddet som hade lämnat där sen vi flyttat vindskyddet hit upp. (Vi pratar om en minimal nu altså där stammen är lika grov som stortån ungefär)
Jag for sen ner och städade åt marsvinen, det tog en stund det för det var mycket både i buren och runt i hela sadelkammaren. Och passade på samma gång att ta en städning i sadelkammaren och det tog sin tid det också, det var en massa saker som inte var på sin plats och sorterade upp överallt, och nu är det rent och snyggt igen. Nu ska det bara julpyntas lite och så är det klart!
Sen på eftermiddagen städade jag nedrevåningen här hemma, tvättade flera maskiner med kläder och for och sorterade höbalar med sambon och tog med mig mer hit upp. Höet från i somras såg riktigt bra ut i de andra ladorna där vi förvarar vilket jag är riktigt glad över!
Och sist på schemat igår var ett pass vid Studion på Bodybalance, och det var ett riktigt bra pass, mycket handlade ju om kroppskontroll och det var lite knepigt emellan att hålla balans och fokus men man blir väl mer och mer van vid det också bara man ha varit några gånger.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv