tisdag 15 juli 2008

Uppdatering 15 Juli 2008


Jag kom och tänka på massor av saker idag . På personer jag saknar i mitt liv . Personer som delvis är i mitt liv och delvis inte .
Vissa vet jag att är ett avslutat kapitel med. Det finns inget mer att säga eller berätta , boken är stängd . Och attd et kommer inga uppföljare , och kommer det så blir det ingen bra bok . En dålig story . Och jag hatar dåliga historier .

Vissa historier vill jag fortsätta , men ngt tar emot . Det är lixxom blyet som gått av , som är söndrig . bokstäverna blir suddiga och fula . Men man hoppas ändå att man ska tyda bokstäverna för att kunna läsa det som står . För att allt ska bli igen en fin bok . En bra story . Men det tar tid och prövning .

Vissa berättelser blir kalla , mycket kalla , ihåliga , utan känsla , som en skräckfilm . Man vill vara sams med bokstäverna , men ngt stämmer inte . Blyet och pappret vill inte sammarbeta .

men då finns det många historer som det kommer uppföjare på . Vackra sådana , men med glädje och sorg . Som det finns spänning och man känner stämmningen som bubblar inom en . En bra bok man aldrig vill att ska ta slut . En hederlig och helig bok.


Det var mina ord . Gondatt folket .
Shalom .

Inga kommentarer:

Bloggarkiv