fredag 11 juli 2008

11 Juli 2008


Godmorgon !
Jag känner mig trött . Ska snart i jobb, men har menat göra ngt vettigt före det ännu . Som att packa lite inför helgen . Vi ska både till Tuuri och så ska vi på krogen på lördan .

har läst en supermegabra bok ! Den måste ni bara läsa alla bokmalar . Den heter Offrad för hederns skull. Författaren är Sengül Güvercile. Det handlar om hedersmord som kan finnas hos vissa familjer i Islam. Hon blir bortgift med en man, men då berättar hon om sin pojkvän hon vill gifta sig med . Hennes familj lurar honom att komma till deras lägenhet för att planera bröllopet, och pappan skjuter hennes pojkvän och mamman mitt framför ögonen på henne ! Hon va bara 15 år . Ändå kom hon att förlåta dem båda . Det skulle nog jag aldrig kunnat . Men som sagt i vissa länder handlar det om familjens ära och heder . LÄS denna bok. jag läste över den på en dag ! Ska ta bild av den så får ni se hur den ser ut .

Bild : Från stockholm i maj 2008. Parad vid kungens slott . Jättefin bidl som M har fotat .


Shalom ^^

Inga kommentarer:

Bloggarkiv