lördag 21 juni 2008

Midsommaren 2008

Godmorgon börjar jag dagen med att säga , om det vore en god morgon.
Midsommarafton igår , ååååh va härlit ! Vi tjtjer for till J och lagade håret, det blev riktit bra , sen for vi hit till S och började grilla . jag o E gjorde smörgåsar i smörgåsgrillen . Mums !
Mot en 8 började folk bänka sig ner i bilarna , lite tjiv om vem som ska med vem är det ju alltid men det ordnade sig till slut.
Väl framme vid storsand började vi se oss omkring och prata med folk, och vädret var stålande HELA kvällen. Sol sol sol ! Det hade man int kunnat tro enligt väderprognoserna.
Vi var till Jesustältet för att dricka kaffe. Jesustältet är bra . De är så jättesnälal och det är bra att nån ställer upp och kommre med oss ragliga barn som håller igång på Storsand.
Jag hittade en god gammal vän M som jag spenderade mycket av kvällen med. Vi talde mycket om vad som hänt de senaste åren och det var riktit skönt att prata med honom. Du e nog allt snäll du M . Förståss blev vi ju ganska redlösa i och med att vi satt på stranden och drack i 2 timmar, så när vi skulle stiga upp var det nog en konst .
men roligt hade jag ! Gud va rolit !
jag försökte mig på att dansa, men det känndes som att allt gungade. Jag dansar hellre nykter. ^^
E hittade mig och han följde med mig till stranden, vi hade intressanta disskussioner sen med M om militären. Mycket intressant. Som en debatt ungefär. ^^
Sen började vi söka oss hemåt med C´s volvo . Han fyller fakitkst på samma dag som jag . Otroligt . Vi stannade på vägen för K mådde dåligt, och jag behövde ett toalettbesök i diket.
Klockan 7 på morgonen kom vi till S och så gick vi och lade oss ...





På morgonen därpå vaknade jag halv 10. Ja hade inte precis sovit ngn lång stund. Vimsig for jag efter en handduk och gick och lade mig på soffan . Det var varmt i S rum. Men flugor från S föus störde mgi så jag fick fara upp igen. Sådär höll jag på tills klockan var halv 12. Då steg jag upp. Började med att äta lite flingor, smakade inte bra, och så började jag städa i huset. Jag ringde E och pratde en stund. Hon var också trött .
Klockan halv 1 kom S upp. Han såg lite vimsig ut och vi for till Sex sjö för att äta. Vädret var skit ochd et åskade fårn och till hela tiden.
S mamma lagade oss och sova i deras husvagn. Det var skönt och vi sov kanske i 2 timmar.
Jag vakande av att min syster ringde och frågade hur jag mådde och så drack vi kaffe sen och tittade på en roddtävling de hade vi stranden. 105 vagnar var vid sexsjö .
Så bar det av hem igen och vi tittade på Shanghai Noon, men jag var nog inte så intresserad och tog en lång dush och försökte att skrapa bort allt sand ur håret. Det gick till viss del . Men fortfarande har jag sand i håret.
R ringde och sa att jag har en halv garderob i hans bil, hoppsan , så han kom dit med lite kläder och funderade en stund med mig och S, så kom J till S , och snart var alla där ännu en gång. Kaffe var det då .
Vi for till Jeppis, och där var det nog allt dött, men då kom vi på att vi ville ha mat, och Mäcken kön var på tok för lång så vi for ti Kokkola ABC och äta.
Vi kolalde på bilar, var till Larsmo vindkraftverk, och till J villa. Den var fin .
Så for vi och kollade när C "burnade" med sin Volvo. Det var lite kallt så J och jag satt i bilen.
Vi kom hem en kvart över 2 och så sov vi till 11 i morse.

Jag och S har varit till villan idag. När vi kom hit såg jag att min vepsa låg efter backan. Tydlöigen ahde det blåst och regnat så mcyket att marken givit vika och hon hade fullit omkull. Usch. Men inget är sönder på den . ^^

Då var den midsommaren slut. Blev nu inte kanske som planerat , men helt godkänd iallafall. Var nog kanske bättre än ifjol. Lite iallafall.

Imorgon är det min födelsedag. Jag har redan fårr Simons present, en rooosa badrock ^^ <3 , den ska jag ha vid hans. Och så fick jag av E 2 kaffekoppar med fat som var rooosa, och en liten vinflaska ! ^^ Jag är så nöjd ^^


Shalom ^^

Inga kommentarer:

Bloggarkiv