tisdag 9 december 2014

Drömmen om ny modern teknologi

Kanske borde man börja använda telefonkiosker igen ?
Jag har börjar drömma... om en ny telefon. Och en systemkamera.

Min telefon är minsann en hjälte, den har varit med i många kris situationer och aldrig givit upp. Dessutom har jag både vätt ner den och tappat den en miljon gånger minst och aldrig att den har svimmat. Men suck, den är ju himla omodern, och dessutom ganska ful. När jag fick den av sambon för ca. 3 år sen så var den inte modern heller, men den var billig och rosa. Det var det enda jag tänkte på och vill ha, och där var det. Nu börjar jag känna att det skulle vara roligt med en telefon som skulle ha en relativt ok kamera att fota och filma med och sen att vara lite mer uppdaterade med kompisarna. Fick senast igår höra att det är ENDAST jag som inte deltar i en WhatsApp disskusion som hela f.d klassen har över dessa telefoner... jag är tydligen ganska ute.

Och kameran då. Jag orkar knappt fota mera då man ser alla dessa vackra fina systemskamera bilder flyga omkring överallt på nätet. Jag skulle inte behöva ha en avancerad systemkamera med en massa objektiv hit och dit, men bara att det skulle bli bättre kvalité så skulle det vara mycket roligare... Någon som har ett bra tips på en bra systemkamera ?



Inga kommentarer:

Bloggarkiv